Boost de winkelomgeving

Contentstrategie, voor de digitale en fysieke winkelomgeving

In de veranderende winkelomgeving is de toepassing van de nieuwste technologie-trends in de winkel een must. ‘Buy now pay later’, voice commerce (hey siri…!), metaverse en digital signage zijn slechts een paar van de voorbeelden van retailtrends. Dit alles om de winkelervaring van de klant zowel online als offline naadloos in elkaar over te laten lopen. Een excellente omni-channel strategie is van groot belang, want hoe breng je de juiste content in de juiste context op precies dat juiste moment?

Dynamische Content trekt de aandacht
Digitale schermen trekken de aandacht, bij voorkeur zelfs met dynamische en/of interactieve content. Het wekt nieuwsgierigheid en draagt bij aan het vergroten van de merkbekendheid. Het creëert zelfs een wow-effect.
Digital Signage, oftewel digitale schermen met dynamische content, is een van de snelst opkomende trends nu. Op de schermen deel je eenvoudig informatie, speciale aanbiedingen, de te volgen winkelroute en branding. Het is gebaseerd, of misschien wel idealiter: gepersonaliseerd, op de customer journey. De voordelen van de inzet van de digitale schermen instore is dat de verbinding tussen online- en offline-ervaringen samenkomen en de consument letterlijk de winkel, of een bepaalde winkelzone, in te trekken.

Lef
Voordat nu alle schermen in de winkel omgezet worden naar relevante content is het belangrijk om te weten hoe de consument zich beweegt, waar liggen de interesses en vooral wat verwachten ze.

“Customer Journeys worden game-changing. Daar is lef om te vernieuwen voor nodig”, aldus Shopping Tomorrow .

Een hoogwaardig kwalitatieve customer journey is essentieel om de klantreis in kaart te brengen en de juiste middelenmix vast te stellen. Zorg wel dat de basis van alle kanalen op orde is, voordat je een duik neemt in bijvoorbeeld de metaverse.

Blijf verrassen
Een heldere 360 contentstrategie, in de juiste context, is in deze een must, zodat de consument op haar reis verrast blijft en de interesse vastgehouden wordt. Door te blijven vernieuwen, houd je de klant betrokken en win je vertrouwen.

De Fanfabriek ziet deze trend al enkele jaren snel groeien. Met De Fanfabriek wordt hier direct op ingespeeld door heldere strategische content concepten te ontwikkelen voor retailers, om met behulp van Retail Media, in te zetten op hun eigen retailkanalen. Hiermee wordt de verbinding tussen retailer, merk en consument verstevigen. Fans maken fans.

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen bij jullie retail- en contentstrategie? Bel met Jiska of Charlotte en kom langs in onze Fanzone.

Ook interessant

Nieuwsgierig naar meer?

Kijk mee in onze De Fanfabriek! Meld je aan via onderstaande button voor het laatste nieuws. Like, share & follow ons op LinkedIn en Instagram!

Samen fans maken?

Nieuwsgierig naar meer? Wij gaan graag met je in gesprek over jouw retail content- en Retail Mediastrategie

mail ons
of bel met Jiska of Charlotte:
085 071 0876
2154